woensdag 24 augustus 2011

Nog maar eens een blog over spellen !

Ik weet het, ik heb al een blog. Een vrij succesvolle blog trouwens, waar ik al héél wat uren heb ingestopt en waardoor al menig toetsenbord versleten is. Toch heb ik deze blog aangemaakt, omdat ik hier misschien iets kwijt kan, wat op de SpinLi-blog niet lukt. Bovendien wil ik deze twee blogs ook een beetje gescheiden houden.

SpinLi is één groot uit de hand gelopen project, een spellenclub die na vijf jaar nog steeds goed draait, een statische website die misschien beter op termijn zou verdwijnen, een blog waarop u al onze nieuwigheden kan bekijken en ons doen en laten kan volgen, enorm veel nieuwe en vooral leuke contacten in de bordspellenwereld. En niet te vergeten, veel plezier en vriendschap die ontstaan rond de speeltafel.

Op deze blog zullen waarschijnlijk niet zo erg veel berichten verschijnen, maar gaan we de kwaliteit proberen te laten primeren op de kwantiteit. Een leuze die ik overigens ook in onze spellencollectie wil doortrekken. Nu Spiel Essen weer stilaan voor de deur staat, worden we weer overspoeld door honderden nieuwe titels, wel ik kan u nu al vertellen, dat ik onze "wenslijst ofte wishlist" zo kort mogelijk ga houden.

In de loop van het jaar komen er ongetwijfeld ook nog Nederlandse vertalingen op de markt van deze spellen en dat speelt toch altijd dat tikkeltje vlotter, zeker voor onze bezoekers op de club. Daarnaast zijn de prijzen van nieuwe spellen in Essen soms toch een beetje bij de haren getrokken. Een maand na de beurs kan je ze vaak héél wat goedkoper aanschaffen bij je bordspellenspeciaalzaak. Bovendien staat ook Spel 2011 nog te trappelen een maandje later en ook daar zou er nog een zakcentje moeten over zijn.

Oké, ik geef ook grif toe dat Essen voor mij een beetje Sinterklaas is. Enkele uitgeverijen mogen dan ook een pre-order van ons verwachten. Maar dan gaat het toch ook wel vaak over gelimiteerde uitgaves, die als je ze niet aanschaft, voor het eerst waarschijnlijk niet beschikbaar zijn. Meer hierover zeker in een volgend bericht.

Ik hoop in ieder geval dat de lezers van deze blog, als die er al komen natuurlijk, genieten van mijn commentaar en belevenissen. Laat gerust ook een reactie achter als u al dan niet akkoord gaat met mijn gezever.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten